Sedința Camerei Deputaților din 26 februarie 2018
Data: 16 noiembrie 2018 | Autor: Cătălin Nechifor
Răspunsuri orale la întrebările adresate membrilor Guvernului şi altor conducători ai organelor administraţiei publice.
Domnul Cătălin-Ioan Nechifor:
Domnule preşedinte,
Cu acceptul Domniei Voastre, aş vrea să vă rog să intervin, dacă domnul Şteţco va reveni, ulterior, în după-amiaza acestei zile, pentru a putea avea şi un dialog.
Este o chestiune care durează de 16 ani în Suceava şi cred că măcar atât poate să demonstreze şi ministerul, un pic de disponibilitate.
Mulţumesc.
…………………………………………
Domnul Cătălin-Ioan Nechifor:
Vă mulţumesc.
Profit de prezenţa dumneavoastră şi vreau să vă rog să încercaţi să urgentaţi această chestiune.
De 16 ani se aşteaptă acel transfer, acel drept de a putea interveni cu lucrări de infrastructură pentru Vatra Dornei, un oraş care şi acum, în această perioadă, suferă foarte mult din cauza frigului, şi cred că ministerul trebuie să fie un pic mai atent, atât cu Romsilva, cât şi cu situaţia juridică pentru acele terenuri.
Vă doresc mult succes!
…………………………………………
Prezentarea interpelărilor adresate Guvernului. Cătălin-Ioan Nechifor
Domnul Cătălin-Ioan Nechifor:
Mulţumesc, domnule preşedinte.
Interpelare adresată domnului ministru Lucian Şova, Ministerul Transporturilor.
Stimate domnule ministru,
Am citit cu surprindere că începând cu data de 1 martie 2018 se suspendă trenul CFR pe ruta Suceava – Constanţa şi retur, tren care avea în componenţă şi vagoane din Iaşi, fiind păstrată legătura între nord-estul României şi litoral doar în perioada estivală, pe ruta Suceava – Mangalia şi retur, în perioada iunie – septembrie.
Este greu de înţeles acest lucru, chiar dacă am văzut şi explicaţiile publice în spaţiul informaţiilor de acum câteva zile.
Ceea ce este însă de neacceptat este faptul că majoritatea rutelor anulate începând cu data de 1 martie, din cele 100, sunt rute care fac legătura cu nord-estul ţării sau sunt chiar rute care sunt de caracter regional, în Moldova.
Domnule ministru,
Sunt patru tipuri de transport convenţional. E vorba de rutier, cale ferată, aerian, respectiv transport pe apă, naval şi maritim.
Ţinând cont de faptul că autostrăzile Iaşi – Târgu Mureş şi Suceava – Bucureşti încă nu sunt gata, având în vedere faptul că transportul pe apă a cam apus de ceva vreme, plutăritul fiind deja o meserie de mult uitată în zonă, ştiind faptul că legăturile aeriene cu Capitala sunt doar din Suceava şi Iaşi – puţine la număr -, vă rog, domnule ministru să-mi explicaţi:
Cum intenţionează Ministerul Transporturilor să asigure căile de comunicaţie către cea mai săracă zonă din România, respectiv Regiunea de dezvoltare Nord-Est?
Vă mulţumesc foarte mult.
Deputat Cătălin-Ioan Nechifor.
Solicit răspuns scris şi oral.
O seară bună!